Thursday, August 09, 2007

sexiest thing

Jap, to je bokeh.
Beseda je japonskega izvora in pomeni "poetična neostrina". Izgovori se boke, h na koncu je dodan zaradi angleško govorečega prebivalstva - boke bi Američani izgovarjali 'bouk'...

No, dosti besedičenja, dejstvo je, da je meni boke nekaj najpomembnejšega pri mojih fotografijah. Takoj za ostrimi očmi, enakomerno svetlobo in nemotečim ozadjem (slednje sovpada s poetično neostrino)

Kdaj se je začela moja obsedenost s poetično neostrino? Tisti dan, ko sem se odločil, da bom fotografiral min dof portrete. Tisti dan, ko sem kupil Canonov best buy objektiv - EF 85mm f/1.8. Za ta izjemen in poceni skupek stekla me je navdušil nihče drug kot Bernikov Pero.
Objektiv je izjemen. Za dobrih 350€ dobiš hitro in neslišno ostrenje, veliko zaslonko in ostrino, ki jo dajejo nekajkrat dražji zum objektivi.
In kaj je še izjemnega na tem objektivu? Bokeh. Tudi zavoljo poetične neostrine skoraj nikoli več na aparat ne nataknem 50mm f/1.8. Primerjava je brezpredmetna.


Fotke so kar tako, brez vsake umetniške in izrazne vrednosti.

Preizkus 85mm f/1.8 v trgovini Mixi LJ

Prvič v šoli s 85mm f/1.8

Čisto prepucavanje - bokeh

Rad imam dinozavre

Bokeh in ISO 3200

Pajkec v objemu zelene

Rad imam bokeh


P.S.: Kdo ugane, kako sem naredil TO?

5 comments:

Peter Bernik said...

Me veseli, da sem te navdušil:). No še link do bokeh pesmice in še lepšega bokeha (85L) http://peterbernik.blogspot.com/2007/05/nice-bokeh-quote.html .

-Mihaaa- said...

matr lenin pa si me prehitel s tem bokehom.. srckastim namrec,.. sem nameraval malo to poskusiti pa toliko cajta odlasal da smo zdej tuki :D :D .. a imas kaksen pameten napotek pri delanju bokeha,.. velikost luknje na kartonu,.. kako si zlimal itd,.. take vmale tajne velikih majstora (tko ko ucasih v reklami za vegeto)
lp

Lenart Senica said...

Pero, hehe, lepa pesmica;)

Miha,
http://www.diyphotography.net/diy_create_your_own_bokeh
Ampak jaz nisem naredil tako, da natakneša na objektiv, ampak sem iz črnega papirja preprosto izrezal krog s premerom 58mm za 85ko in 52mm za 50ko. Potem pa sem z olfa nožem pri vsakem izrezal srček. Velikost je okoli 2-3cm, mogoče sem naredil premajhnega - bom poskusil še z večjim srčkom. Morda bo efekt boljši.

;)

-Mihaaa- said...

ok hvala,..
sam kako si pol na objektiv pritrdil ta izrezan krog a si limal zataknil, mogoce lastika..? kar se tice velikih lukenj kolkor sem gledal po netu po moje boljse delajo manjse,.. so na sliki bolj subtilne ..
kar se tice tistega nagradnega vprasanja kaj je "TO" oz kako si naredil,. my guess bi bil da si dal vec papirjev z luknjo enega za drugim oz vzporedno,.. ce ne pa povej kako :D
lp in hvala

Lenart Senica said...

Miha, tist krogec sem potem kar na silo vstavil noter - tam kjer je navoj:) Mal moraš zviti papir, deluje pa čist ok:)
Nep, tist bokeh efekt je pa čisto brez vsakršnih pripomočkov;)
hehehe